داستان پاندورا

Sunday، ۸ Bahman ۱۴۰۲

داستان پاندورا درباره شرکتی با نام تجاری متمایز و محصولات متمایز است که تنها در چند سال سفری استثنایی را از یک جواهرفروشی محلی دانمارکی به یک شرکت جواهرات جهانی پیشرو در بیش از 100 کشور جهان انجام داده است.

سال های اولیه : 1982-1999

همه چیز در سال 1982 آغاز شد. در یک جواهرفروشی کوچک در محیطی ساده در کپنهاگ، دانمارک، زرگر دانمارکی پر انولدسن و همسرش وینی سفری را آغاز کردند که روزی به پاندورا تبدیل می شد.

از همان ابتدا، آنها اغلب در جستجوی جواهرات برای واردات به تایلند سفر می کردند. با افزایش تقاضا برای محصولات آنها، تمرکز آنها به تدریج به سمت عمده فروشی به مشتریان در دانمارک تغییر کرد.

در سال 1987، پس از چندین سال موفق به عنوان عمده فروش، فعالیت های خرده فروشی متوقف شد و شرکت به محل های بزرگتر منتقل شد. در همین حال، اولین طراح داخلی به شرکت ملحق شد و پاندورا شروع به تمرکز بر ایجاد جواهرات منحصر به فرد خود کرد. در سال 1989، این شرکت تصمیم گرفت تا تولید جواهرات خود را در تایلند آغاز کند .

حضور در عرصه بین المللی : 2000-2011

در سال 2000، مفهوم دستبند جذاب پاندورا برای اولین بار در بازار دانمارک عرضه شد. مصرف‌کنندگان این مفهوم را پذیرفتند و در سال‌های بعد، به دلیل تقاضای فزاینده، شرکت شروع به گسترش بین‌المللی کرد و وارد بازارهای جدیدی مانند ایالات متحده در سال 2003 - امروز بزرگترین بازار شرکت - و آلمان و استرالیا در سال 2004 شد.

طی سال‌های بعد، پاندورا به سرعت حضور خود را در بازار از یک پلتفرم اسکاندیناوی به یک پلتفرم بازاریابی و فروش بین‌المللی که عمدتاً توسط توزیع‌کنندگان شخص ثالث و قابلیت‌های تولید قوی در تایلند هدایت می‌شد، گسترش داد.

در سال 2005، پاندورا یک مرکز صنایع دستی در مقیاس بزرگ در یک منطقه صنعت جواهرات در خارج از بانکوک افتتاح کرد. از آن زمان، فعالیت ها را گسترش داده ایم، اخیراً در سال 2017 یک مرکز صنایع دستی در لامپون نزدیک چیانگ مای در شمال تایلند و در سال 2018 افتتاح کردیم.

در سال 2008، اکسل 60 درصد از پاندورا را تصاحب کرد و دو سال بعد، در سال 2010، پاندورا در بورس اوراق بهادار کپنهاگ ثبت شد.

و اما پاندورا امروز :

پاندورا یک مدل تجاری یکپارچه عمودی را از طراحی و تولید داخلی گرفته تا بازاریابی جهانی و توزیع مستقیم در اکثر بازارها اجرا و مدیریت می کند. محصولات پاندورا در بیش از 100 کشور در شش قاره از طریق بیش از 6500 نقطه فروش از جمله حدود 2500 فروشگاه مفهومی در دسترس هستند . پاندورا بیش از 32000 کارمند دارد.

پیام در واتساپ